Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

Μέτρα Βελτίωσης
 Ακτοπλοϊκής Συγκοινωνίας Αίγινας

      Οι Επιβάτες της Αίγινας, σε σύγκριση με τους επιβάτες των υπόλοιπων νησιών της Ελλάδας, πρέπει να θεωρούμε τους εαυτούς μας τυχερούς, διότι διαθέτουμε καλή καθημερινή Ακτοπλοϊκή Συγκοινωνία, με καλά και ασφαλή πλοία, συμβατικά και ιπτάμενα και αρκετά δρομολόγια την ημέρα. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι πρέπει να είμαστε απόλυτα ευχαριστημένοι. Διότι υπάρχουν και μπορεί να γίνουν βελτιώσεις στα δρομολόγια και τους ναύλους, με την συναίνεση πλοιοκτητών, επιβατών και αρμόδιων φορέων του ΥΕΝΑ και της Δημοτικής Αρχής Αίγινας στο πλαίσιο του νόμου (2932/2001, Άρθρο δεύτερο, παράγραφος 3), του Κανονισμού της Ε.Ε. (3577/92, άρθρο 4, παράγ. 2) και τον Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου (ΚΔΝΔ άρθ. 168,169,170,171,172  173).

       Η συναίνεση, η οποία (πρέπει να) είναι αμοιβαία μεταξύ των εμπλεκομένων, αφορά, κυρίως, τους επιβάτες και τους πλοιοκτήτες, οι οποίοι είναι και οι αποκλειστικοί Συμβαλλόμενοι στην «Σύμβαση Μεταφοράς Επιβατών», η οποία εκφράζεται με το εισιτήριο. Η εν λόγω σύμβαση περιέχει δικαιώματα και υποχρεώσεις και των δύο συμβαλλομένων και είναι δεσμευτικά. Ωστόσο, παρατηρείται μια μονομερής τάση των πλοιοκτητών, να αποφασίζουν για τον καθορισμό των δρομολογίων, κατά το δοκούν και να καταργούν, ενίοτε, την Ακτοπλοϊκή Γραμμή του Αργοσαρωνικού, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η άποψη και εξυπηρέτηση των Επιβατών της Αίγινας.  Παρόλο, ότι, όταν απευθύνονται προς το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιώς, για να ζητήσουν άκαιρες και παράνομες αλλαγές δρομολογίων, επικαλούνται την εξυπηρέτηση τους, χωρίς να τους ρωτούν.  

      Με αυτό τον τρόπο καλλιεργούν αθέμιτο ανταγωνισμό, κατά παράβαση του Κανονισμού 3577/92, ο οποίος υπερισχύει των εθνικών νόμων, εις βάρος των συμφερόντων τους, της καλής εξυπηρέτησης των επιβατών και της ασφάλειας των πλοίων τους. Δεν εξασφαλίζουν επαρκή χρόνο στην φορτοεκφόρτωση τους, με συνέπεια να καθυστερούν τα δρομολόγια. Μοναδικό τους στόχος είναι η οικονομική αλληλοεξόντωση των πλοίων. Κατοικούμε ένα προνομιακό νησί, κοντά στον Πειραιά, με πολλούς κατοίκους, μόνιμους και εποχιακούς, επισκέπτες και τουρίστες. Έχει καλή επιβατική κίνηση, που εξασφαλίζει δουλειά σε πέντε πλοία συμβατικά, που ανήκουν σε αντίστοιχες ναυτιλιακές εταιρίες. Επίσης σε ιπτάμενα πλοία δύο εταιριών. Μπορούν να δουλεύουν όλα και να εξασφαλίζουν το ανάλογο μερίδιο τους από την «Πίτα» της Γραμμής, στο πλαίσιο ενός υγιούς ανταγωνισμού, ο οποίος μπορεί να βελτιώσει την Ακτοπλοϊκή μας Συγκοινωνία και να αυξήσει την επιβατική κίνηση προς όφελος των  πλοίων.

      Ο Σ.Ε.Α.Σ.Α. δεν είναι συνδικαλιστικός φορέας ελληνικού τύπου, αλλά όργανο, που εκπροσωπεί, εν δυνάμει, όλους τους επιβάτες της Αίγινας, οι οποίοι αποτελούν ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής και ξένης κοινωνίας, που ζουν ή επισκέπτονται την Αίγινα. Τα μέλη του Δ.Σ. υπήρξαν, κυρίως, επαγγελματίες ναυτικοί, Πλοίαρχοι και Μηχανικοί, με κύριο στόχο να προστατεύουν και να διεκδικούν τα δικαιώματα τους στο πλαίσιο των νόμων και κανονισμών. Δεν αντιπαρατίθενται στους πλοιοκτήτες, αλλά επιζητούν την συνεργασία τους με σκοπό την βελτίωση της Ακτοπλοϊκής Συγκοινωνίας προς όφελος των πλοίων τους και των επιβατών. Σ’ αυτό το πλαίσιο, ο  Σύλλογος πρότεινε  στην Δημοτική Αρχή να συγκαλέσει τους εκπροσώπους των πλοιοκτητών της Γραμμής μας με σκοπό να τους ανακοινώσουμε και να συζητήσουμε τις προτάσεις μας για την βελτίωση της Ακτοπλοϊκής μας Συγκοινωνίας. Οι προτάσεις αυτές αφορούν:

1.- Τον καθορισμό Τακτών Δρομολογίων των Συμβατικών Πλοίων ανά δίωρο, με τρία βασικά αμφίδρομα δρομολόγια (π.χ. 0700 – 14.00 - 20.00). Ο αριθμός ενδιάμεσων δρομολογίων εξαρτάται από την κίνηση των επιβατών. Τα δρομολόγια των ιπταμένων θα εξακολουθήσουν να γίνονται, όπως τώρα ανά μία ώρα, ενδιάμεσα, χωρίς να συμπίπτουν με των συμβατικών. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται δρομολόγιο κάθε μια ώρα.

2.- Τον καθορισμό των ναύλων ανάλογα με την μιλιομετρική απόσταση των λιμανιών της Γραμμής με κατάργηση της μεθόδου Μασγανά, των μη ανταποδοτικών λιμενικών τελών και την ελάττωση του ΦΠΑ. Φυσικά, αυτό δεν εξαρτάται από τους πλοιοκτήτες, αλλά θα γίνει με πρωτοβουλία της Δημοτική Αρχής, την απόφαση του ΥΕΝΑ και την υποστήριξη των επιβατών και της κοινωνίας της Αίγινας. 

3.- Ο κ. Δήμαρχος να απαιτήσει την εκπροσώπηση του Δήμου του στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.),  σύμφωνα με τον νόμο.

      Τα αποτελέσματα των εν λόγω προτάσεων είναι προφανή, προς όφελος των πλοίων και των επιβατών. Εάν οι πλοιοκτήτες δεν  ανταποκριθούν  στην πρόσκληση της Δημοτικής Αρχής, τότε, εναλλακτικά, ο κ. Δήμαρχος μπορεί να ασκήσει την επιρροή του, προκειμένου να συζητήσει το θέμα με την καν Περιφερειάρχη και τον κ. Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου (Υ.Ε.Ν.Α.)  Εάν, παρ’ ελπίδα, αποτύχει η προσπάθεια, τότε υπάρχει και η δυναμική διεκδίκηση με παρουσία των επιβατών και της κοινωνίας της Αίγινας στο λιμάνι της, για την ενημέρωσή τους, όπως έγινε και στο παρελθόν.
             
Αίγινα 3 Ιουνίου 2015
Φίλιππος Ν. Χατζηπέρης
πρόεδρος Σ.Ε.Α.Σ.Α

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου