Χρειάζεται Ναυτιλιακή Εταιρία
η Αίγινα;
Οι παράγραφοι 3 και 4 του άρθρου 3 του Καταστατικού του Συλλόγου Επιβατών Ακτοπλοϊκής Συγκοινωνίας
Αίγινας - Σ.Ε.Α.Σ.Α. αναφέρονται στην δυνατότητα και σκοπιμότητα ίδρυσης Ναυτιλιακής Εταιρίας για την διαχείριση πλοίων, φορτηγών και επιβατηγών, προκειμένου να εξυπηρετήσει τις θαλάσσιες μεταφορές και την Ακτοπλοϊκή Συγκοινωνία του νησιού. Το Δ.Σ. από τον πρώτο χρόνο της ίδρυσης του Συλλόγου είχε ασχοληθεί με το θέμα. Επίσης, με φροντίδα του μέλους του, κ. Γρ. Μπήλιου, ναυπηγού, έχει σχεδιαστεί Ε/Γ - Ο/Γ πλοίο με συγκεκριμένες προδιαγραφές, κατάλληλο για την Γραμμή. Ωστόσο, τότε, κρίναμε , ότι οι συνθήκες δεν επέτρεπαν να προχωρήσουμε στην ίδρυση της εν λόγω εταιρίας. Διότι, 1) Οι επιχειρηματίες υπαναχώρησαν από την επιθυμία τους να συμμετάσχουν σ' αυτήν. 2) Τα μέλη, που γράφτηκαν στον Σύλλογο ήταν, περίπου 300, έναντι του επιδιωκόμενου στόχου των 5000 .
η Αίγινα;
Οι παράγραφοι 3 και 4 του άρθρου 3 του Καταστατικού του Συλλόγου Επιβατών Ακτοπλοϊκής Συγκοινωνίας
Αίγινας - Σ.Ε.Α.Σ.Α. αναφέρονται στην δυνατότητα και σκοπιμότητα ίδρυσης Ναυτιλιακής Εταιρίας για την διαχείριση πλοίων, φορτηγών και επιβατηγών, προκειμένου να εξυπηρετήσει τις θαλάσσιες μεταφορές και την Ακτοπλοϊκή Συγκοινωνία του νησιού. Το Δ.Σ. από τον πρώτο χρόνο της ίδρυσης του Συλλόγου είχε ασχοληθεί με το θέμα. Επίσης, με φροντίδα του μέλους του, κ. Γρ. Μπήλιου, ναυπηγού, έχει σχεδιαστεί Ε/Γ - Ο/Γ πλοίο με συγκεκριμένες προδιαγραφές, κατάλληλο για την Γραμμή. Ωστόσο, τότε, κρίναμε , ότι οι συνθήκες δεν επέτρεπαν να προχωρήσουμε στην ίδρυση της εν λόγω εταιρίας. Διότι, 1) Οι επιχειρηματίες υπαναχώρησαν από την επιθυμία τους να συμμετάσχουν σ' αυτήν. 2) Τα μέλη, που γράφτηκαν στον Σύλλογο ήταν, περίπου 300, έναντι του επιδιωκόμενου στόχου των 5000 .
Βέβαια, ούτε σήμερα είναι ιδανικές οι συνθήκες, λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά σύμφωνα με την ναυτιλιακή εμπειρία, "Η οικονομική κρίση αποτελεί ευκαιρία για επενδύσεις". Πέραν αυτού, υπάρχουν αποχρώντες λόγοι, που επιβάλουν την ίδρυση της εν λόγω εταιρίας, οι κυριότεροι των οποίων είναι: 1) Οι σταθερές μεταφορές του Δήμου (Απορρίμματα, νερό). 2) Οι σημαντικές ιδιωτικές μεταφορές. 3) Ο περιορισμός της Γραμμής του Αργοσαρωνικού, με συμβατικά πλοία, μέχρι τον Πόρο με λίγα δρομολόγια την εβδομάδα. 4) Η πλημμελής εξυπηρέτηση των επιβατών της Αίγινας από τα συμβατικά πλοία, διότι τα δρομολόγια της Τοπικής Γραμμής καθορίζονται αποκλειστικά από τους πλοιοκτήτες. Βέβαια, υπάρχουν και τα ταχύπλοα υδροπτέρυγα πλοία, τα οποία εξυπηρετούν επαρκώς το νησί. Αλλά ο ναύλος τους είναι διπλός, δυσανάλογος του χρόνου διαδρομής και απρόσιτος για πολλούς επιβάτες, ενώ δεν μεταφέρουν αυτοκίνητα.
Από οικονομική άποψη, πιστεύουμε ότι υπάρχει αντικείμενο επιβίωσης και άνθησης μιας Τοπικής Ναυτιλιακής Εταιρίας. Η μορφή της εταιρίας, που προτείνουμε, είναι η "Συνεργασία Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα - Σ.Δ.Τ." κατά ποσοστό 30/70% Δήμου/Ιδιωτικού Τομέα, ή όπως αλλιώς ο νόμος ορίζει. Η διοίκηση και διαχείριση της εταιρίας θα γίνεται από Δ.Σ., τα μέλη του οποίου θα επιλέγονται από τον ιδιωτικό τομέα, με πρόταση του Δ.Σ. του Συλλόγου. Απαραίτητη προϋπόθεση, όμως, είναι η πολιτική βούληση του Δήμου να συμμετάσχει. Επίσης, δεν είναι αρκετά μόνο τα υπάρχοντα μέλη του Συλλόγου. Πρέπει να συμμετάσχουν όσο το δυνατό περισσότεροι επιβάτες της Αίγινας, για να επιτευχθεί ο στόχος των 5.000 μελών - μετόχων. Ανάλογα με το ποσό συμμετοχής, θα εξαρτηθεί και η τελική απόφαση κατασκευής, αγοράς ή χρονοναύλωσης ενός πλοίου. Ωστόσο, δεν αποκλείεται διαφορετική στρατηγική, όπως, για παράδειγμα, κάποιου κύριου επενδυτή ή πλοιοκτήτη με έτοιμο πλοίο, ο οποίος ζητά την συνεργασία του Συλλόγου.
Η επιτυχία του στόχου εξαρτάται απόλυτα από την κοινωνική συμμετοχή και υποστήριξη. Άλλωστε, η εταιρία θα είναι κερδοσκοπική και θα αποβλέπει στην εξυπηρέτηση και το συμφέρον της κοινωνίας της Αίγινας. Η εν λόγω εταιρία δεν θα έχει καμία σχέση με τον αποτυχημένο θεσμό των γνωστών "εταιριών λαϊκής βάσης". Ωστόσο, διατηρούμε κάποιες επιφυλάξεις για την επιτυχία του στόχου λόγω της παρούσας κοινωνικής και πολιτικής κατάστασης. Διότι, παρόμοια οράματα απαιτούν αξιοπιστία και υπευθυνότητα όχι μόνο από την πλευρά των οραματιστών, αλλά, κυρίως, από την εκάστοτε Δημοτική Αρχή και τους επιβάτες - μετόχους. Από την πλευρά μας, είμαστε διατεθειμένοι να εργαστούμε για το καλό της Αίγινας και της κοινωνίας της όσο μας επιτρέπουν οι δυνάμεις και οι γνώσεις μας. Προσκαλούμε και τους επιβάτες, που αγαπούν την Αίγινα, να κάνουν το ίδιο. Όσον αφορά τον Δήμο της Αίγινας, ελπίζουμε να κάνει τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις, που προτείνονται από την παρούσα Κυβέρνηση στο πλαίσιο της Δημοκρατίας και Αξιοκρατίας.
Τελειώνοντας και απαντώντας στο ερώτημα του τίτλου, πιστεύουμε ότι χρειάζεται αυτή η εταιρία, για τους λόγους που αναπτύξαμε. Διαφορετικά, οφείλουμε όλοι, επιβάτες - πολίτες, να πείσουμε την Δημοτική Αρχή και την Κυβέρνηση ότι η Ακτοπλοϊκή Συγκοινωνία της Αίγινας και, γενικά, οι θαλάσσιες μεταφορές της, πρέπει να βελτιωθούν και αξιοποιηθούν. Για τους προορισμούς του Αργοσαρωνικού, τουλάχιστον, μέχρι τα Μέθανα και μερικώς, έστω, για τους υπόλοιπους. Κατανοούμε πλήρως τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα βαπόρια της Γραμμής μας και η Κυβέρνηση. Όμως, η Κυβέρνηση, θα μπορούσε να βοηθήσει με λιγότερο κόστος, καταργώντας ή μειώνοντας κάποια τέλη, (π.χ.τον ΦΠΑ), που επιβαρύνουν τον ναύλο. Διότι, εάν φύγουν τα βαπόρια, θα της στοιχίσει πολύ περισσότερα η διατήρηση της Γραμμής, έστω και στοιχειωδώς.
Φίλιππος Χατζηπέρης
πρόεδρος Σ.Ε.Α.Σ.Α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου