Δευτέρα 8 Ιουλίου 2013

Η Βελτίωση της Ακτοπλοϊκής Συγκοινωνίας
            Το καταστατικό του Σ.Ε.Α.Σ.Α., σχετικά με την επίτευξη των σκοπών του, στο άρθρο 3 και στις παραγράφους  3 και 4 προβλέπει τα ακόλουθα : 
& 3.- ........... Να φέρνει συγκεκριμένες προτάσεις στα μέλη του σχετικά με την σκοπιμότητα και δυνατότητα ίδρυσης Ναυτιλιακής Εταιρίας, για την μορφή της, τα κεφάλαια και τα μέσα που πρέπει να διαθέτει για την εξυπηρέτηση των αναγκών του νησιού και των κατοίκων του.
& 4.- Η ίδρυση, από τα μέλη, Ναυτιλιακής Εταιρίας, ο αριθμός και το είδος των πλοίων αποφασίζεται από την Γενική Συνέλευση του Συλλόγου, η οποία συνέρχεται αποκλειστικά για τον σκοπόν αυτόν με πρόταση του Δ.Σ. Η απόφαση λαμβάνεται με πλειοψηφία των 4/5 του 1/2 των ταμειακής εντάξει μελών.      

     Από τα παραπάνω είναι σαφές ότι ο κύριος στόχος του Σ.Ε.Α.Σ.Α. είναι η βελτίωση της Ακτοπλοϊκής Συγκοινωνίας της Αίγινας. Η έννοια της βελτίωσης είναι ευρεία και δεν περιορίζεται μόνο στα πλοία και στις προσφερόμενες υπηρεσίες τους, αλλά επεκτείνεται στα λιμάνια και στα έργα υποδομής τους και, γενικά, σε κάθε τι που μπορεί να προσφέρει ασφάλεια και εξυπηρέτηση στα πλοία και στους επιβάτες. Επομένως, η ίδρυση εταιρίας και η απόκτηση ιδιόκτητου πλοίου δεν κρίνονται απαραίτητα, αλλά δεν απορρίπτονται. Στο άρθρο μας,  "Ο Σκοπός του Σ.Ε.Α.Σ.Α.", που δημοσιεύτηκε σ' αυτή την ιστοσελίδα  και το σχόλιο "Η Ιδέα της Εταιρίας Λαϊκής Βάσης", που δημοσιεύτηκε στον "Επιβάτη της Αίγινας" (epivatisaiginas.blogspot.gr) νομίζουμε ότι εκφράσαμε με σαφήνεια τις προτάσεις μας, τις οποίες έχουμε την γνώση και την πείρα να τις εφαρμόσουμε. Ωστόσο, απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία του στόχου μας είναι η "Λαϊκή Υποστήριξη και Συμμετοχή".  
    Είναι γεγονός ότι οι επιβάτες της Αίγινας αποτελούν ένα μεγάλο ποσοστό της ελληνικής κοινωνίας. Δικαιολογημένα, λοιπόν, τους εμπιστευτήκαμε και υπολογίσαμε στην συμβολή τους για την ίδρυση εταιρίας προκειμένου να εκμεταλλευτούμε κάποιο επιβατηγό πλοίο. Η συμμετοχή μεγάλων επενδυτών αποφεύγεται, αλλά δεν αποκλείεται, εάν δεν αλλάζει ο τοπικός χαρακτήρας και η μορφή της εταιρίας. Σημειώνεται ότι οι επιχειρηματίες της Αίγινας αποσύσθηκαν αμέσως μόλις αντιλήφθηκαν την πραγματικότητα. Άρα η συγκέντρωση κεφαλαίων εξαρτάται μόνο από τον μεγάλο αριθμό μελών και την ανάλογη οικονομική συμμετοχή τους.
        Δικαιολογημένα, λοιπόν, οι αρχικές μας προβλέψεις στηρίζονταν σε 5.000 μέλη. Ωστόσο, η πραγματικότητα μας προσγείωσε, διότι τα μέλη μας δεν ξεπέρασαν τα 260. Γι' αυτό τον λόγο χαρακτηρίσαμε "Δονκιχωτική" την ιδέα ίδρυσης εταιρίας λαϊκής βάσης. Μετά από πολύχρονη πείρα, έχουμε συμπεράνει ότι οι πολίτες της Αίγινας,  δυστυχώς, δεν εμπιστευόμαστε αλλήλους, για χίλιους μύριους λόγους. Αυτή είναι και η αιτία, ένεκα της οποίας μας έχουν πνίξει τα σκουπίδια και οι βόθροι μας. Με την έλλειψη δε και του νερού είναι δύσκολη η απολύμανση της βρώμα μας, ένεκα της οποίας διακινδυνεύουμε την υγεία μας από κάποια  επιδημία. Κατά την άποψή μας, υπεύθυνο για την κατάντια μας είναι το Δημοτικό μας Σύστημα, απόλυτα εξαρτημένο από το πολιτικό, το οποίο ευθύνεται και για την χρεοκοπία της χώρας μας. 
       Επομένως, η ιδέα της εταιρίας αδρανοποιήθηκε μέχρις ότου αυξηθούν τα μέλη μας.  Η δραστηριότητα του Συλλόγου σε ό,τι αφορά την βελτίωση της Ακτοπλοϊκής μας Συγκοινωνίας είναι σταθερή και συνεχής. Διευκρινίζεται ότι η σχέση μας με τους πλοιοκτήτες δεν είναι συνδικαλιστική, αλλά αυτή που καθορίζεται από την "Σύμβαση Μεταφοράς Επιβάτη", η οποία διέπεται από το Εθνικό και Διεθνές Ναυτικό δίκαιο. Εγγυητής κρατικός φορέας για την πιστή εφαρμογή αυτής της σύμβασης, η οποία εκφράζεται με το εισιτήριο, (πρέπει να) είναι το ΥΕΝΑ. Επίσης, στο πλαίσιο της αρμοδιότητάς της, σύμφωνα με τον νόμο, έχει δικαίωμα να παρεμβαίνει και η Τοπική Αυτοδιοίκηση 1ου και 2ου βαθμού.
      Σ' αυτή την προσπάθεια προσκαλούμε να συμμετάσχουν όλους τους επιβάτες της Αίγινας, είτε είναι μέλη του Συλλόγου είτε όχι αναφέροντας κάθε τι, που μπορεί να βοηθήσει στην βελτίωση ή να αποτρέψει την χειροτέρευση της Ακτοπλοϊκής μας Συγκοινωνίας. Παρόλο ότι τα πλοία της Γραμμής μας είναι καλά, πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, όπως, για παράδειγμα, ο καθορισμός τακτών δρομολογίων κάθε δύο ώρες. Ενθαρρύνονται, επίσης, να ενημερώνονται μέσω  των ιστοσελίδων του ΣΕΑΣΑ και να επικοινωνούν μαζί μας όποτε θέλουν. 
      Η διάδοση του σκοπού του Συλλόγου μεταξύ των επιβατών της Αίγινας και η αύξηση των μελών είναι ο μόνος τρόπος που μπορεί να μας κάνει δυνατούς, για να επιτύχουμε τους στόχους μας. 

Ευχαριστώ
Για το Δ.Σ. του Σ.Ε.Α.Σ.Α
Φίλιππος Χατζηπέρης 
πρόεδρος 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου